• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Mencurah Kasih Memberi Harapan 2.2

    Apr 3, 2012
    Assalamualaikum wbt,

    Leni, ana nak share program yang telah ana ikuti yang di anjurkan oleh Team Portal Halaqah.Net pada 1 Jamadikawal 1433H bersamaan 24 Mac 2012 yang lepas.

    Pada hari berkenaan kami halaqian berkumpul di rumah bonda kami iaitu Umi Aisyah di Balakong. Ana tidak dapat join ketika mereka membuat persediaan pada malam hari sebelum masa kejadian kerana ana dalam perjalanan balik kL dari pahang. Tapi Alhamdulillah, menjelang pada hari kejadian semua persediaan telah sedia.

    Untuk program kali ini, kami mensasarkan 2 buah rumah kebajikan yakni Pertubuhan Kebajikan Rose (Wanita) dan Pusat Jagaan Siti Noraini (Lelaki). Pada sesi pagi kami telah bertolak secara konvoi (lebih kurang la) ke Semenyih. Ana lampirkan sekali beberapa gambar yang telah diambil oleh beberapa halaqian.

    Banner Pertubuhan Kebajikan Rose

    Rumah yang mereka diami

    Senarai nama penghuni

    Mak Cik Megda yang gemar berselawat ^^,

    Sangat2 merindui saat ini, beliau sentiasa berselawat

    Team Portal Halaqah.Net

    Setelah selesai berkunjung dan menghulurkan sedikit sumbang, kami berhenti berehat di sebuah masjid (tapi ana lupa namanya) untuk menunaikan kewajipan kita kepada-Nya, sebelum itu kami telah menjamu masakan yang bonda sediakan untuk menu tengahari, syukran umi, sedap sangat2. Maaf kepada halaqian cz tak dapat nk sediakan dessert yang dijanjikan.

    Kami meneruskan perjalan ke destinasi seterusnya iaitu Pusat Jagaan Siti Nooraini. Ana lampirkan juga gambar untuk tatapan.

    Banner Pusat Jagaan Siti Noraini

    Rumah yang telah di wakafkan

    suasana di dalam

    Agihan cenderahati kepada penghuni-penghuni

    Sesi penerangan oleh Tuan Abdullah

    Team kami.

    Selain aktiviti berkunjung dan menyampaikan sedikit cenderahati serta bacaan selawat, tujuan sebenar adalah untuk berbual mesra dan berkongsi cerita dengan mereka penghuni rumah jagaan dan kebajikan. 

    Ana ingin menyeru kepada sahabat-sahabat diluar sana yang berkeinginan untuk memberi sumbangan boleh la berhubung dengan : 

    Pusat Jagaan Siti Noor Aini (Lelaki)
    No. 23, Jalan Maju 2, Taman Maju,
    Semenyih 43000 Kajang, Selangor.
    CIMB : 12670000233101
    010-253 6750 / 010-503 1516


    Pertubuhan Kebajikan Rose (Perempuan)
    No. 32, Jalan 3/5, 
    Bandar Rinching, Section 3,
    43500 Semenyih, Selangor.
    03-8723 5987 / 016-656 3632

    Sekian, Wassalam 

    #p/s : maaf andai ana tidak pandai berkata-kata, semoga gambar-gambar ini boleh menyatakan apa yang ana tidak mampu katakan.

    0 comments:

    Post a Comment